Według informacji z piątkowego wydania Gazety Wyborczej miasto Szczecin nie utraci unijnego dofinansowania na realizacji Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Według Ministerstwa Transportu nie ma powodów do wstrzymania naszego wniosku o dotację (Dla przypomnienia: stawka była dość duża, bo chodziło aż o 100 milionów złotych dofinansowania. Cały zakres inwestycji (I etap) wyceniany jest na około 230 mln złotych).
Wątpliwości wystąpiły w zakresie pozwolenia na realizację inwestycji drogowej (czyli w tym przypadku budowę SST. Takie twierdzenia pojawiły się ze strony Stowarzyszenia Ocalmy Zabytek, które robiło praktycznie „wszystko”, aby zachować zabytkową willę w tym samym miejscu.
Na szczęście zdrowy rozsądek wygrał i w tej kwestii zwycięzcą zostało miasto. Teraz pozostaje już praktycznie prosta droga do ogłoszenia przetargu – ma nastąpić to jeszcze w tym roku. Pierwszy tramwaj nową trasą pojedzie pod koniec 2014 roku.
Zakres inwestycji I etapu SST podzielony został na trzy etapy:
- ETAP 1 – Przebudowa ulicy Hangarowej – przygotowanie wykopu wzdłuż ulicy oraz tunelu pod nitką wjazdową z miasta (tramwaj skręci w kierunków Zdrojów),
- ETAP 2 – Przebudowa ulicy Batalionów Chłopskich,
- ETAP 3 – Budowa linii tramwajowej od Basenu Górniczego do tymczasowej pętli w Zdrojach (okolice sklepu Selgros).








