Minęły już cztery lata od pierwszej prezentacji marki Szczecina Floating Garden 2050. Mimo że zaprezentowana wizja rozwoju miasta jest całkiem „na czasie” miasto postanowiło ją odświeżyć i przedstawić nową kampanię promocyjną na bieżący rok.
Hasłem przewodnim kampanii jest „Odkryj na dobre Szczecin”. Przedsmak tego mogliśmy oglądać już pod koniec ubiegłego roku w krótkich spotach promocyjnych (zarówno w Internecie jak w Eurosporcie – promowały nasze miasto podczas Mistrzostw Europy w Pływaniu).
Na czym koncentruje się kampania „Odkryj na dobre Szczecin” i jakie nowe elementy wprowadza?
Główne sposoby promocji miasta to: ludzie, miejsca oraz wydarzenia.
Ludzie
- Tutaj mamy pewnego rodzaju kampanię społeczną „Szczecin_z całego serca polecam AMBASADOR”. Do akcji zapraszani będą znani mieszkańcy naszego miasta, tak aby dobrowolnie promowali Szczecin. Zacne grono obecne w pierwszych filmikach ma zostać sukcesywnie powiększane. Kampania będzie obecna zarówno w Internecie, jak i poza nim.
- Dla blogerów przygotowano specjalną platformę, gdzie będą mogli pisać o Szczecinie, zamieszczać zdjęcia i filmiki z naszego miasta (moją opinię na temat Szczecin Aloud możecie przeczytać tutaj).
- Metamorfozę ma przejść miejska impreza urodzinowa w Różance.
- Strona internetowa www.szczecin.eu zyskała nowy, odświeżony layout. Nowy layout jest jeszcze bardziej przejrzysty, przemyślany i przyjazny w odbiorze. Mimo że prezentuje dużą ilość informacji, nie przytłacza. Jak widać odnosi się do trzech głównych założeń nowej kampanii – ludzie, wydarzenia oraz miejsca, przez co daje to ogólny, spójny obraz.
Miejsca
- Tutaj przywoływane są inwestycje realizowane przez miasto (zarówno ukończone, jak i te w realizacji).
- Hala widowiskowo-sportowa przy ul. Szafera, nowy budynek Filharmonii, wprowadzany krok po kroku System Informacji Miejskiej, nowe środki komunikacji miejskiej, inwestycje w infrastrukturę drogową, nowe skwery, fontanny – to wszystko ma sprawić, że w Szczecinie będzie się przyjemniej żyć.
- Do tego dochodzi całkiem sporo inwestycji realizowanych za sprawą prywatnego kapitału.
Wydarzenia
- W Szczecinie dzieje się naprawdę sporo ciekawych eventów, jednak w wielu przypadkach zawodzi promocja. W tym roku szczególny nacisk położony zostanie na spójny marketing wydarzeń w Szczecinie.
- Opracowana zostanie rama brandingowa imprez organizowanych lub wspieranych przez miasto.
- Rozpoczną się działania promocyjne dotyczące finału regat The Tall Ships’ Races 2013.

Według mnie kampania wskazuje na bardzo istotny czynnik promocji Szczecina: promowanie przez samych mieszkańców, ich dobra opinia na temat miasta, w którym mieszkają.
Bardzo często spotykam się z bardzo negatywnymi opiniami mieszkańców – sporo narzekają na to, że u nas nic się nie dzieje (a tak naprawdę nie są po prostu poinformowani o tym), że u nas niewiele się buduje (choć ten argument powoli upada, wystarczy się rozejrzeć dookoła).
Tutaj potrzeba zmiany mentalności, zmiany tego, jak odbieramy nasze miasto. Jedna kampania nie wystarczy, ale myślę, że krok został wykonany w dobrym kierunku.






