Galaxy Pool, to prosta i przyjemna gra wydana na platformę Android przez szczecińskie (“niewieloosobowe” i mocno niezależne) studio gier IT-EO. Wersja na Apple App Store dla iPhone i iPada będzie dostępna w najbliższym czasie. Galaxy Pool jest odpowiedzią na jedno z tych prostych, intrygujących pytań: A co jeśli zrobimy bilarda, w którym zamiast bili, kontrolować będziemy ściany?”
Głównym zadaniem gracza w tej opartej na prawach fizyki grze, jest pokierowanie statku kosmicznego tak, aby wylądował na planecie zbierając po drodze jak najwięcej gwiazdek. Śliczna kosmiczna sceneria (stworzona również przez dobrego znajomego ze Szczecina), rozciąga się przez 50 poziomów, które można podziwiać w dwóch kolorowych światach.
Wyznajemy jednakże prosta życiową prawdę: “You may be disappointed if you fail, but doomed if you never try”
Michal Pawlowski, IT-EO Game Studio
Statek kosmiczny sterowany jest poprzez nakierowywanie go na kontrolowane przez gracza belki i statyczne przeszkody, tak aby odbił się pod odpowiednim katem i doleciał do planety (bądź następnej belki). Prawidłowe ustawienie wszystkich belek, pozwala doprowadzić ufoki do szczęśliwego lądowania. Wraz z przechodzeniem kolejnych światów, wzrasta poziom trudności oraz dochodzą nowe pomysły na plansze: teleporty, ruchome przeszkody itp.
Gra dostępna jest całkowicie za darmo na Google Play Store pod adresem bit.ly/Im4icUMuzyka do gry, jest dziełem bliskich przyjaciół, oraz członków IT-EO. Pełne utwory tworzące soundtrack do gry, można znaleźć online pod adresami:
Soundtrack Galaxy Pool
http://soundcloud.com/omx-1/omx-galaxy-pool-1st-world-ost
Obraz wart jest tysiąc słów, dlatego tez grę w akcji można zobaczyć na youtube.
Członkowie IT-EO serdecznie zapraszają do zagrania i zostawienia komentarza, opinii i sugestii, są one bowiem dla nich najważniejsze!
“Jesteśmy graczami i Galaxy Pool został zrobiony przez graczy – dla graczy.” – Michal Pawlowski, IT-EO
Paweł Krzych: Skąd pomysł na grę Galaxy Pool?
Michal Pawlowski, IT-EO Game Studio: Pomysł na grę wziął się z odpowiedzi na pytanie, jak tu przekręcić bilard, żeby było inaczej, a tak samo fajnie. Chwila z zeszytem i pierwsze skecze silnika w Corona SDK (działająca wersja została napisana w 1 wieczór), utwierdziły nas tylko w przekonaniu ze warto tematowi przyjrzeć się bliżej.
Paweł Krzych: Ile czasu Ci to zajęło? Co było najtrudniejsze?
Michal Pawlowski, IT-EO Game Studio: Wspomniana wcześniej wersja gry została napisana 5 stycznia 2012 roku. Ostatnie poprawki wprowadzone zostały dzisiaj rano.
Powstawanie Galaxy Poola, to 3 miesiące przyjemnej pracy po godzinach, która składała się oprócz kodowania na: tworzenie soundtracku, umieszczanie grafiki (concept wizualny gry został w całości wymyślony przez grafika, który jest mistrzem w swoim fachu, współpraca z jego oddaniem pomysłów na ekranie jest wielka przyjemnością), oraz dużo, dużo testów i wielem wiele pomysłów od przyjaciół i znajomych. Bez nich ta gra by nie powstała.
Co było najtrudniejsze? Start 5 stycznia, echo pamiętnego sylwestra wciąż lekko rozbrzmiewało w naszych głowach :)
Paweł Krzych: Czy pisanie gier to sposób na życie? Czy na tym da się zarobić?
Michal Pawlowski, IT-EO Game Studio: Szczerze odpowiadając: nie wiemy. Na świecie jest wiele przykładów, które krzyczą “tak!”. Gdy rozejrzymy się dookoła, to doskonale widać ze zarabianie pieniędzy na grach jest możliwe, jednakże tylko najlepsze tytuły się przebijają i maja szanse na rozgłos, który przyniesie mannę z nieba.
Póki co cieszymy się ze pierwsza gra została bardzo pozytywnie odebrana przez społeczność wykopu, mamy nadzieje na dalsze pozytywne opinie i szerszy rozgłos. Wyznajemy jednakże prosta życiową prawdę: “You may be disappointed if you fail, but doomed if you never try” oraz cieszymy się procesem robienia czegoś fajnego, a nie celem, ktory jest na samym końcu.
Choć przyznać trzeba, iż cel ten, jest również bardzo przyjemny w osiągnieciu :)
Gra dostępna jest całkowicie za darmo na Google Play Store pod adresem bit.ly/Im4icU